نقد مدعیان دروغین مهدویت و فرقه های ضاله

نقد تخصصی مدعیان دروغین مهدویت

نقد مدعیان دروغین مهدویت و فرقه های ضاله

نقد تخصصی مدعیان دروغین مهدویت

طبقه بندی موضوعی

لزوم احترام به صحابه(حماقت منصور هاشمی2)

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۵۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

 «فَرِیقًا هَدَى وَفَرِیقًا حَقَّ عَلَیْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَیَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُون»(اعراف 30)
فرقه‌اى را هدایت کرده و فرقه‌اى گمراهى را در خورند. اینان شیطانها را به جاى خدا به دوستى گرفتند و مى‌پندارند که هدایت‌یافته‌اند. 

 پاسخ به شبهه 
پاسخ به منصور هاشمی در باب لزوم احترام به اصحاب پیامبر 

 منصور هاشمی که در کتاب خود بازگشت به اسلام گفته است که: نباید به غاصبین حق اهل بیت علیهم السلام لعن و نفرین فرستاد! 
چرا که بنا بر عمومات قرآن باید اصل بر صحت و حمل عمل مسلمانان بر احسن وجه باشد و صحابه چون اولین نفر بودند باید گمان نیک داشت به ایشان 
و أیضا توهین در قرآن نیز نهی شده است و قرآن کریم هرگز صحابه را لعن نکرده و در آخر اینکه لعن #صحابه موجب تفرقه است.
اما پاسخ

اولا باید دانست که کسانی که حق اهل بیت علیهم السلام را غصب کرده اند در زمره مسلمین قرار نمیگیرند و قرآن کریم چه نیک درباره آنها فرموده است
وَمِمَّنْ حَوْلَکُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِینَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَیْنِ ثُمَّ یُرَدُّونَ إِلَى عَذَابٍ عَظِیمٍ [توبه 101]  گروهى از عربهاى بادیه‌نشین که گرد شما را گرفته‌اند منافقند و گروهى از مردم مدینه نیز در نفاق اصرار مى‌ورزند. تو آنها را نمى‌شناسى، ما مى‌شناسیمشان و دو بار عذابشان خواهیم کرد و به عذاب بزرگ گرفتار مى‌شوند.
و مسلما کسانی که حق اهل بیت پیامبر علیهم السلام را غصب کردند از صحابه بودند
و قرآن وعده عذاب به اینها داده است 
در ثانی زود پیوستن به پیامبر موجب حسن ظن به این اشخاص نمیشود چرا که قرآن کریم میفرماید
إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ [منافقون1]
 چون منافقان نزد تو آیند، گویند: شهادت مى‌دهیم که تو پیامبر خدا هستى. خدا مى‌داند که تو پیامبرش هستى و خدا شهادت مى‌دهد که منافقان دروغگویند.
و منافقین از کسانی بودند که نه #طوعاً و نه #کَرهاً بلکه #طمعا به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ایمان آوردند و هیچ فضیلتی بر ایشان نیست، چرا که آیات در رابطه با منافقین سخت برخورد کرده و وعده های سنگینی به ایشان داده است 
ثالثا:مسلما سب و ناسزا با لعن و نفرین تفاوت دارد و ما در اینجا در صدد اثبات جواز سب بر ایشان نیستیم و بحث بر روی #لعن است و طبق آیات متعدد قرآن کریم لعن بر منافقین و کافرین و... جایز بوده است. 

رابعا:اما اینکه قرآن این اشخاص را صریحا لعن نکرده و متوجه عناوین کلی نموده و اینکه ما این عناوین کلی را متوجه این اشخاص کنیم یک #مغالطه باشد نیز نشان از جهل است. 
چرا که مسلما قرآن کریم غالبا این اشخاص را در عناوین کلی قرار داده است و اینکه در خیانت ایشان و ظلم آنها تردید است نیز نشان از طینت ناپاک و عقیده فاسد نویسنده کتاب است. 
چرا که قرآن کریم فرموده است:
قلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى وَمَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ [شوری 23]بگو: بر این رسالت مزدى از شما، جز دوست داشتن خویشاوندان، نمى‌خواهم. و هر که کار نیکى کند به نیکویى‌اش مى‌افزاییم، زیرا خدا آمرزنده و شکرپذیر است. 
و أیضا آیاتی که صریحا دلالت بر فضیلت اهل بیت علیهم السلام بر دیگران داشت مانند( 61 آل عمران، 33 احزاب، 55 مائده، 8 انسان و.. )فلذا بر هیچ عاقل طالب حقی پوشیده نیست که اهل بیت اولی هستند بر #خلافت رسول خدا و کسی که حق ایشان را #غصب کرده نه از #جهل بلکه از روی #عناد بوده و دشمنی با اهل بیت رسول خدا مانند دشمنی با ایشان است که شامل لعنت خدا نیز قرار میگیرند.
خامسا:اما در آخر که لعن صاحبه موجب تفرقه و نفاق شود نیز باید گفت که قرآن کریم وقتی شخص، اشخاص و یا عناوینی را لعن میکند فلذا پوشیده نیست که آنان استحقاق لعن را دارند و بحث ما در اینجا اثبات استحقاق است که این چنین افراد استحقاق لعن از سوی شیعه را دارند 
چرا که قرآن ایشان را لعن کرده است. 
و اینکه آنان مسئول کار خویش هستند نیز در نهایت جهل و تعصب و کجفهمی است چرا که اگر الان این چنین تفرقه هایی دیده میشود به علت آن نفاقی است که در صدر اسلام رخ داده است. و چه بسا کسی که راضی باشد به فعل قومی داخل در آن است، پس کسی که راضی به غصب آنان باشد داخل در آنان است. و میبینیم که مسلمانان فعلی نیز بعلت افعال صدر اسلام مورد بازخواست هستند.
 

و چه زیبا فرموده است قرآن کریم در مورد منافقین عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم 
کیْفَ یَهْدِی اللَّهُ قَوْمًا کَفَرُوا بَعْدَ إِیمَانِهِمْ وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّسُولَ حَقٌّ وَجَاءَهُمُ الْبَیِّنَاتُ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ [آل عمران 86]  چگونه خدا هدایت کند قومى را که نخست ایمان آوردند و به حقانیت رسول شهادت دادند و دلایل و آیات روشن را مشاهده کردند، سپس کافر شدند؟ خدا ستمکاران را هدایت نمى‌کند.

بلی! و اینان کسانی بودند که بعد رؤیت شواهد و براهین مثبت نبوت رسول خدا بظاهر بدو ایمان آورده و پس از او با #غصب خلافت ایشان کافر شده و قابل هدایت نیستند.

إنَّ فی ذلکَ لَعِبْرَةً لِاُولی الأبصارِ


عاقلان را اشارتی باشد


سید بحر العلوم الحسینی 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی