نقد مدعیان دروغین مهدویت و فرقه های ضاله

نقد تخصصی مدعیان دروغین مهدویت

نقد مدعیان دروغین مهدویت و فرقه های ضاله

نقد تخصصی مدعیان دروغین مهدویت

طبقه بندی موضوعی

🔱بسم الله الرحمن الرحیم 🔱

 

📌 #ایا_امام_زمان_میجنگد؟ 

 

 

 

 همانطور که میدانید اتباع احمد قائل به آن هستند که امام زمان عج جنگ نمیکنند⁉️‼️‼️‼️‼️

و یکی از اصلیترین عقائد ایشان است 

و مطمئناً پشت این بحث کم کم انکار حضرت را هم در پی دارد 💯💯💯

 

 

 

🌀 اما منابع احمد اسماعیل ناصبی و سایت عربی مهدیون برای اثبات عقیده ی اصلی مذکور دارای چندین اشکال واضح و عمده است . 

 

⬅️ ۱- مستندات مارقین برای این ادعا عامی است و حال انکه شیعه توسط اهلبیت ع منع از اخذ روایت از عامه شده است . و استدلال مارقین به روایات عامه ی نواصب برای اثبات اعتقاداتشان نشان از ناصبی بودن انان است .

⬅️ ۲-  این اقوال حدیث معصوم نبوده و بلکه از قول افراد غیر معصوم است . به نقل از  بعض از اصحاب النبی   یا  به نقل از   قتاده  

⬅️ ۳- مخالفت صریح این روایات با نصوص صریحه ی وارده از معصومین علیهم السلام و روایات شیعی در رد صریح این عقیده ی نجنگیدن قائم . و تاکید ائمه علیهم السلام بر جنگیدن و خونریزی های ناشی از قتال و قیام قائم علیه السلام . 

⬅️ ۴- موافقت عقیده ی احمد بصری و مارقین با عامه ( شیعه در روایات امر به مخالفت با عامه شده است امام احمد بصری شیعه نیست و ناصبی است و لذا  به این اصل عمل نمیکند ... )

⬅️ ۵- مخالفت عقیده ی احمد بصری و مارقین با  متواترات احادیث و معتقدات شیعه در من یملأ الأرض قسطا و عدلا بودن قائم و شدائد قیام  امام مهدی علیه السلام ...

—------------------------------------

✅ بررسی مستندات مارقین :

۱—   حدیث جعلی مارقین در سایت عربی انصار : ( وورد عنهم ع : ان الامامة تزف الى الامام المهدی (ع) کما تزف العروس الى زوجها .

البحار ج52 ص 269 عصر الظهور للشیخ الکورانی ص208

ترجمه : خلافت همانگونه که عروس را به داماد تحویل می دهند، به دست امام (ع) می رسد.

🔥 احمد ناصبی و سایت عربی مهدیون کذبهای زیادی  گفته اند:

 

⚠️ اول انکه به نقل از بحار ذکر کرده اند و  ادرس جعلی داده اند . و حال انکه مطلقا چنین روایتی یا حتی شبیه این روایت یا شبیه به معنای این روایت مطلبی در بحار وجود ندارد .

⚠️ دوم انکه این قول را منتصب به معصوم کرده اند و حال انکه این دروغ بستن بر امام ع و کفر است .

⚠️ سوم انکه شبیه این روایت در کتاب ( التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، ص: 275  )  که به نقل از معصوم نیست . بلکه اولا به نقل از کتاب الفتن للسلیسی متوفای سیصدو هفت قمری  است که بجهت احتجاج بر عامه بر وجود مهدی ع نقل شده . 

ثانیا باز هم حدیث اهلبیت ع نیست بلکه قول مجاهد سنی  است که به نقل از یکی از اصحاب پیامبر بیان میکند . 

 

فیما ذکره السلیلی فی کتاب الفتن من دلائل خروجه علیه السلام، قال حدثنا ابن شعیب البلخی قال حدثنا عبد الرحمن بن صالح قال اخبرنا عبدالله بن نمر عن موسی الجهنی قال حدثنی عمر بن قیس الماصری قال حدثنی مجاهد عن رجل من اصحاب النبی صلی الله علیه و آله و سلم قال: لا یخرج المهدی حتی تقتل النفس الزکیة فاذا قتلت النفس الزکیة غضب علیهم اهل السماء و اهل الارض فاتی الناس المهدی وزفوها الیه کما تزف العروس الی زوجها لیلة عرسها فیملا الارض قسطا و عدلا و تمطر السماء مطرا تخرج الارض نباتها وتنعم امتی فی ولایته نعمة لم تنعم بمثلها قط.

یکی از اصحاب نبی      و نه خود نبی ص میگوید !!!  

 البته احتمالا سلیسی هم عینا از المصنف ابن ابی شیبه نقل کرده است  که باز سنی و ناصبی است و عینا از مجاهد از یکی از اصحاب النبی نقل کرده ...

 

✅ بنا بر این ثابت شد که مطلقا چنین مطلبی از پیامبر ص یا ائمه وارد نشده است و ثانیا در روایات  شیعی  نیز مطلقا چنین مطلبی یا به این معنا وجود ندارد

 

❌ ۲-  استناد به قول : فأما القائم فتأتیه الخلافة ولم یهراق فیها محجمة من دم

مارقین و انصار احمد الکذاب قول زیر را بیان می کنند و می گویند طبق این روایت سخن از قائم به اندازه ی خون حجامتی خون ریزی نمیکند و خلافت به اسایش به او میرسد ..

استناد دجالین روایت زیر منسوب به رسول الله است :

عن الأعمش عن أبی الوداک عن أبی سعید الخدری قال سمعت رسول الله (صلى الله علیه وسلم) یقول منا القائم ومنا المنصور ومنا السفاح ومنا المهدی فأما القائم فتأتیه الخلافة ولم یهراق فیها محجمة من دم واما المنصور فلا ترد له رایة واما السفاح فهو یسفح المال والدم واما المهدی یملأها عدلا کما ملئت ظلما قال محمد بن جابر احسب المنصور أبا جعفر والسفاح المهدی

منبع : تاریخ مدینه ی دمشق جلد 32 ص 302

از اعمش از ابی الوداک از ابا سعید خدری از رسول‌الله :

قائم از ما است، و منصور از ما است، و سفاح از ما است، و مهدی از ما است. اما قائم، در حالی به خلافت می‌رسد که به اندازه‌ی کاسه‌ای خون نریخته است. اما منصور، پرچمی به وی نمی‌رسد، اما سفاح، مال را نابود می‌کند و خون می‌ریزد، اما مهدی زمین را از عدل پر می‌کند، همان سان که از ظلم پر شده بود.

 

⬅️ اولا حدیث عامی و از نواصب است و در منابع عامه (تاریخ دمشق ابن عساکر ) امده است و حجت نیست . پس احمد بصری هم ناصبی است .

⬅️ ثانیا این روایت مضطرب است و با الفاظ مختلف نقل شده است . در حالی که روایت زیر هم در همان منبع و منسوب به رسول الله است و مشابه روایت قبلی است اما فقط مهدی دارد ؛قائم ندارد .

وأخبرنا أبو الحسن علی بن احمد بن محمد بن داود الرزاز قال أنبأنا احمد بن ة سلمان النجاد قال أنبأنا أبو قلابة الرقاشی قراءة علیه نا أبو ربیعة نا أبو عوانة عن الأعمش عن الضحاک عن ابن عباس قال قال رسول الله (صلى الله علیه وسلم) منا السفاح ومنا المنصور ومنا المهدی

منبع : تاریخ مدینه ی دمشق ج 32 ص 280

از اعمش از ضحاک از ابن عباس از رسول الله :سفاح از ماست و منصور از ماست و مهدی از ماست .

✅ بنابراین باز در همان کتاب مورد استناد دجالین در صفحه ی دیگری فقط سخن از مهدی است و قائم وجود ندارد .

 

⬅️ ۳- استناد به قول : یجاء إلى المهدی وهو فی بیته ... فإذا خوف بالقتل قام علیهم فلا یهرق فی سببه محجمة دم

بازهم دروغ بستن به ائمه ع که نوشتند ( وورد عنهم ع ) و نسبت به معصومین ع داده اند و حال انکه این قول حدیث معصوم نیست بلکه قول خود قتاده است که از بزرگان جماعت عمری و نواصب میباشد . و ثانیا در کتب عامه و نواصب نقل شده است نه کتب شیعه > البته بله . الا و لابد احمد هم ناصبی است !!! لذا  در قبول اقوال سست نواصب حرجی بر او نیست !!!❗️❗️❗️❗️

 

وفی الدانی/95 والسنن/1042، عن قتادة قال: یجاء إلى المهدی وهو فی بیته والناس فی فتنة تهراق فیها الدماء فیقال له: قم علینا فیأبى، حتى یخوف القتل، فإذا خوف بالقتل قام علیهم فلا یهرق فی سببه محجمة دم. ⛔️⛔️⛔️⛔️

—------------------

🔥و من یضلل الله فلا هادی له ... و ترکهم فی طغیانهم یعمهون ...🔥

 

 

◀️◀️◀️ نکته بعد مخالفت صریح این عقیده ی مارقین با نصوص روایات است که  این عقیده را به عامه منتسب کرده و  اهلبیت علیهم السلام صریحا آن را انکار و رد فرموده اند ...

◀️ نکته دقیق انکه این عقیده ی باطل پیش از هزار سال قبل هم مطرح بوده است و از جعلیات نواصب  بوده است. و دقیقا طبق روایات کسانی این شبهه در ذهنشان بوده است و این اعتقادات (و دقیقا همین اعتقادات احمد بصری و انصار ناصبی او )را دقیقا از عمریه و عامه ی نواصب شنیده بودند از امام معصوم ع سوال مینمودند و حتی این عقیده را به مرجئه نیز نسبت داده اند (مرجئه ای که درکلام ائمه صراحتا لعن و تکفیر شده اند)  که ما شنیده ایم که قائم بدون خونریزی و بدون اینکه قطره ای خون ریخته شود خلافت به او سپرده میشود ؛امام معصوم ع صراحتا می فرماید به خدا چنین نیست و شدت جنگ و خونریزی و مقاتله ی قائم را بیان مفرمایند ...

روایات بسیار و متواتری در این معنا وجود دارد که حتی مرحوم نعمانی و مجلسی ابواب مخصوصی را به این احادیث اختصاص داده اند . و ما بجهت اختصار تنها چند حدیث را از کتاب شریف الغیبه نعمانی بیان مینماییم :

 

💠 الغیبة للنعمانی، النص، ص: 283💠

 

۱— أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدِ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ الْحَسَنِ التَّیْمُلِیُّ مِنْ کِتَابِهِ فِی صَفَرٍ سَنَةَ أَرْبَعٍ وَ سَبْعِینَ وَ مِائَتَیْنِ قَالَ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ عَامِرِ بْنِ رَبَاحٍ الثَّقَفِیُّ عَنْ مُوسَى بْنِ بَکْرٍ عَنْ بَشِیرٍ النَّبَّالِ وَ أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِیجِیُّ عَنْ عُبَیْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِیِّ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ یَحْیَى عَنْ بَشِیرِ بْنِ أَبِی أَرَاکَةَ النَّبَّالِ وَ لَفْظُ الْحَدِیثِ عَلَى رِوَایَةِ ابْنِ عُقْدَةَ قَالَ: لَمَّا قَدِمْتُ الْمَدِینَةَ انْتَهَیْتُ إِلَى مَنْزِلِ أَبِی جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ ع فَإِذَا أَنَا بِبَغْلَتِهِ مُسْرَجَةً بِالْبَابِ فَجَلَسْتُ حِیَالَ الدَّارِ فَخَرَجَ فَسَلَّمْتُ عَلَیْهِ فَنَزَلَ عَنِ الْبَغْلَةِ وَ أَقْبَلَ نَحْوِی فَقَالَ مِمَّنِ الرَّجُلُ فَقُلْتُ مِنْ أَهْلِ الْعِرَاقِ قَالَ مِنْ أَیِّهَا قُلْتُ مِنْ أَهْلِ الْکُوفَةِ فَقَالَ مَنْ صَحِبَکَ فِی هَذَا الطَّرِیقِ قُلْتُ قَوْمٌ مِنَ الْمُحْدِثَةِ فَقَالَ وَ مَا الْمُحْدِثَةُ قُلْتُ الْمُرْجِئَةُ فَقَالَ وَیْحَ هَذِهِ الْمُرْجِئَةِ إِلَى مَنْ یَلْجَئُونَ غَداً إِذَا قَامَ قَائِمُنَا قُلْتُ إِنَّهُمْ یَقُولُونَ لَوْ قَدْ کَانَ ذَلِکَ کُنَّا وَ أَنْتُمْ فِی الْعَدْلِ سَوَاءٌ فَقَالَ مَنْ تَابَ تَابَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ مَنْ أَسَرَّ نِفَاقاً فَلَا یُبْعِدُ اللَّهُ غَیْرَهُ وَ مَنْ أَظْهَرَ شَیْئاً أَهْرَقَ اللَّهُ‏ دَمَهُ ثُمَّ قَالَ یَذْبَحُهُمْ وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ کَمَا یَذْبَحُ الْقَصَّابُ شَاتَهُ وَ أَوْمَأَ بِیَدِهِ إِلَى حَلْقِهِ قُلْتُ إِنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّهُ إِذَا کَانَ ذَلِکَ اسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ فَلَا یُهَرِیقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ فَقَالَ کَلَّا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ حَتَّى نَمْسَحَ وَ أَنْتُمُ الْعَرَقَ‏ وَ الْعَلَقَ‏ وَ أَوْمَأَ بِیَدِهِ إِلَى جَبْهَتِهِ.

1- بشیر بن أبى أراکه نبّال روایت کرده گوید: هنگامى که به مدینه آمدم به منزل امام باقر علیه السّلام که رسیدم با استر آن حضرت روبرو شدم که زین شده بر در خانه آماده بود، پس جلوى خانه نشستم، آن حضرت از منزل بیرون آمد، من به او سلام کردم حضرت از استر پیاده شده و به سوى من آمد و فرمود: از کجائى؟ گفتم: از مردم عراق هستم، فرمود: از کجاى آن؟ گفتم: از اهل کوفه هستم، فرمود: چه کسى در این راه همدم و همراه تو بود؟ گفتم: گروهى از محدثه، فرمود:محدثه کدام است؟ عرض کردم: همان مرجئه، پس فرمود: واى بر این مرجئه فردا بدان‏ هنگام که قائم ما قیام کند به چه کسى پناه خواهند برد؟ عرض کردم: ایشان قائلند: اگر چنان واقعه‏اى رخ دهد ما و شما در میزان عدالت یکسان خواهیم بود، فرمود: هر کس توبه کند خداوند بر او توبه‏پذیر است، و هر که در نهان نفاق ورزد خداوند جز او را از رحمت خود دور نسازد (فقط اوست که از رحمت خدا به دور افتاده)، و هر کس اندک مخالفتى ابراز کند خداوند خونش را خواهد ریخت، سپس فرمود: آنان را سر خواهد برید- سوگند به آنکه جانم به دست اوست- بدانسان که قصّاب گوسفندش را سر مى‏برد- و در این حال با دستش به گلوى خویش اشاره فرمود- عرض کردم: [آنان‏] مى‏گویند:

چون آن امر (قیام قائم ) روى دهد همه کارها براى او درست و برقرار مى‏شود و به اندازه یک حجامت هم خون مردم نخواهد ریخت، حضرت فرمود: هرگز چنین نیست، سوگند به آنکه جانم به دست اوست کار به آنجا خواهد کشید که ما و شما عرق و خون بسته شده را (که کنایه از دشواریهائى است که موجب شدت جنگ و قتال و آمدن عرق و ایجاد زخمهاى خونین مى‏شود) پاک کنیم- و در این هنگام با دست خود به پیشانیش اشاره فرمود-».

 

💠 ۲- وَ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْأَزْدِیُّ مِنْ کِتَابِهِ فِی شَوَّالٍ سَنَةَ إِحْدَى وَ سَبْعِینَ وَ مِائَتَیْنِ قَالَ أَخْبَرَنِی عُثْمَانُ بْنُ سَعِیدٍ الطَّوِیلُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ مُوسَى بْنِ بَکْرٍ الْوَاسِطِیِّ عَنْ بَشِیرٍ النَّبَّالِ قَالَ: قَدِمْتُ الْمَدِینَةَ وَ ذَکَرَ مِثْلَ الْحَدِیثِ الْمُتَقَدِّمِ إِلَّا أَنَّهُ قَالَ لَمَّا قَدِمْتُ الْمَدِینَةَ قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع إِنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّ الْمَهْدِیَّ لَوْ قَامَ لَاسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ عَفْواً وَ لَا یُهَرِیقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ فَقَالَ کَلَّا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوِ اسْتَقَامَتْ لِأَحَدٍ عَفْواً لَاسْتَقَامَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ ص حِینَ أُدْمِیَتْ رَبَاعِیَتُهُ وَ شُجَّ فِی وَجْهِهِ کَلَّا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ حَتَّى نَمْسَحَ نَحْنُ وَ أَنْتُمُ الْعَرَقَ وَ الْعَلَقَ ثُمَّ مَسَحَ جَبْهَتَهُ.

- موسى بن بکر واسطى نیز از بشیر نبّال روایت کرده که گفت: آنگاه که به مدینه رسیدم- و همانند حدیث گذشته را ذکر کرده است- جز اینکه گوید: هنگامى که به مدینه رسیدم به امام باقر علیه السّلام عرض کردم: آنان مى‏گویند که مهدى اگر قیام کند کارها به خودى خود براى او برقرار مى‏شود و به اندازه حجامتى خون نمى‏ریزد، پس فرمود:هرگز چنین نیست، سوگند به آنکه جانم به دست اوست اگر کارها به خودى خود براى کسى برقرار و رو به راه مى‏شد مسلّما براى رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله آنگاه که دندانهاى پیشین آن حضرت شکست و صورتش را زخم رسید درست مى‏شد، نه هرگز، سوگند به آنکه جان من به دست اوست (چنین نخواهد شد) تا آنکه ما و شما عرق و خون بسته شده را پاک کنیم، سپس آن حضرت پیشانى خود را- به عنوان نمودار آن حالت- پاک کرد (کنایه از سختی و شدت خونریزی و جنگ)  ».

💠 ۳- أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِیجِیُّ عَنْ عُبَیْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِیِّ الْعَبَّاسِیِ‏ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُعَاوِیَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عِیسَى بْنِ سُلَیْمَانَ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ قَدْ ذَکَرَ الْقَائِمَ ع فَقُلْتُ إِنِّی لَأَرْجُو أَنْ یَکُونَ أَمْرُهُ فِی سُهُولَةٍ فَقَالَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ حَتَّى تَمْسَحُوا الْعَلَقَ وَ الْعَرَقَ.

- مفضّل بن عمر گوید: «در حضور امام صادق علیه السّلام از قائم علیه السّلام یاد شده عرض کردم: من امیدوارم که کار او به آسانى صورت پذیرد، پس شنیدم از آن حضرت که فرمود: آن امر واقع نخواهد شد تا آنکه (شدائد و جنگ ها به پایه‏اى برسد که) خون بسته شده و عرق را (از خویشتن) بزدائید».

💠 ۴- أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ بِقُمَ‏ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ حَسَّانَ الرَّازِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ الْکُوفِیُّ عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ خَلَّادٍ قَالَ: ذُکِرَ الْقَائِمُ عِنْدَ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا ع فَقَالَ أَنْتُمُ الْیَوْمَ أَرْخَى بَالًا مِنْکُمْ یَوْمَئِذٍ قَالُوا وَ کَیْفَ قَالَ لَوْ قَدْ خَرَجَ قَائِمُنَا ع لَمْ یَکُنْ إِلَّا الْعَلَقُ وَ الْعَرَقُ وَ النَّوْمُ عَلَى السُّرُوجِ وَ مَا لِبَاسُ الْقَائِمِ ع إِلَّا الْغَلِیظُ وَ مَا طَعَامُهُ إِلَّا الْجَشِبُ‏.

معمّر بن خلّاد گوید: «نزد امام ابى الحسن الرّضا علیه السّلام از قائم یاد شد پس فرمود : شما امروز آسوده‏تر از آن روز هستید، عرض کردند: چگونه؟ فرمود: اگر قائم ما علیه السّلام خروج کند جز خون بسته شده و عرق و بر روى زین‏هاى اسبان خفتن چیزى در کار نخواهد بود و لباس قائم علیه السّلام جز جامه خشن و خوراک او جز غذاى ناگوار و نامطبوع نخواهد بود».

 

 

 

🖋  نتیجه : عقیده ی احمد اسماعیل بصری و انصار او اولا : حتی یک روایت و حدیث شیعی هم بر طبق ان وجود ندارد . ثانیا : اقوال سنی هم اکثرا حدیث نیست بلکه قول افراد غیر معصوم است . ثالثا : روایت سنی هم  که اورده دارای اضطراب و بی ارزش است حتی نزد عامه . رابعا : این عقیده ی نواصب و عامه و حتی مرجئه است و طبق اصل روایی ( خذ مخالفا للعامه ) باید با ان مخالفت کرد امام مارقین با ان موافقت نموده اند . خامسا : این مطلب مخالف عقاید ضروری شیعه و محکمات و متواترات روایات است . سادسا : این مارقین ناصبی برای این مسئله مهم اعتقادی ، احادیث صریح و نصوص روایی اهلبیت علیهم السلام  در رد این عقیده را به دیوار کوبیده اند و  در عوض به دنبال نشخوار کرده های قتاده و مجاهد ناصبی رفته اند✒️

 

 

🙏والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته 🙏

 

 

✍سید شیعة( الحجازی)

 

 

 

نظرات  (۱)

۲۸ دی ۹۵ ، ۱۹:۵۵ خانه سلامتی
امام علی (ع):دانش،مایه ی رشد کسی است که به آن عمل کند.
غررالحکم،1277

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی